Loading...
Tips 2018-02-10T19:29:58+00:00

GOED OM TE WETEN!

“Welke schoenen kun je het beste gebruiken voor het fitness?”

Liften
De sportschoenen die wij aanraden zijn schoenen met een platte zool. Waarom? Omdat je dan je gewicht op één punt kan houden van je voeten en het maximale eruit kan halen. Sportschoenen met een zachte zool of zool met lucht erin raden we dan ook zeker af. Buiten dat is het ook zonde van de schoen, door het gewicht gaat de zachte demping in de zool kapot.

Fitness
Voor fitness zijn er genoeg mogelijkheden qua sportschoenen. Ga je naar de sportschool om cardio te doen, ga je juist druk bezig met de gewichten of zijn het juist de groepslessen die jou aanspreekt. Als je veel beweegt tijdens het sporten, bijvoorbeeld; Steps, Zumba of Bodyshape lessen, dan adviseren wij een goede sportschoen met demping. Ga je meer met gewichten aan de gang dan adviseren wij de lifters-schoen met platte zool.

Cardio
Hardlopen, crosstrainer of fietsen, welke sportschoen heb je nodig? Voor cardio oefeningen zoals hardlopen en crosstrainer is het belangrijk dat je een goede demping hebt. Anders is de kans van blessures aan de kieen, heupen of onderrug erg aanwezig. Voor fietsen is goed om een sportschoen te gebruiken met een harde/stevige zool. Ook moet de schoen niet te veel om je enkel zitten, zodat je de ronding van je benen goed kan maken.

Wandelen
Bij wandelen is het zeker een pré om schoenen aan te doen die zitten hoog bij de enkels. Daarbij is het ook belangrijk dat je ze goed stevig vast maakt, niet met losse schoenen lopen dus. De wandelschoen heeft 9 van de 10 keer een goede harde/stevige zool. Wandelschoenen kunnen gebruikt worden om horizontaal en helling te wandelen. We raden wel af om met deze schoenen hard te lopen, snelwandelen is geen probleem.

Tristan Borscha

“Welk lichaam heb jij? De Ectomorf (rechthoekig en dun figuur), Mesomorf (zandloperfiguur) of de Endomorf (appel-/peerfiguur).”

Eigenlijk is het best makkelijk te achterhalen wat voor soort lichaam jij hebt. Hieronder zie je de kenmerken van de lichaamsvormen die er bestaan. Lees ze door en vergelijk.

Het lichaamstype Ectomorf
– Smalle schouders en heupen
– Een dun en smal gezicht, met een hoog voorhoofd
– Dunne benen, armen en smalle borst en buik
– Zwakkere en dunnere gewrichten
– Droge spiermassa en zeer weinig lichaamsvet
– Komt moeilijk aan in gewicht
– Zeer snelle spijsvertering (metabolisme)

Het lichaamstype Mesomorf
– Groot hoofd (in verhouding), brede schouders en smalle taille (wigvormig)
– Gespierd lichaam, met sterke onderarmen en dijen
– Zeer weinig lichaamsvet
– Genetisch gezegend: het grootste bodybuilding potentieel
– Lange romp, volle borst en een goede schouder-taille-verhouding

Het lichaamstype Endomorf
– Brede heupen en smalle schouders (peervormig)
– Heel veel vet verspreid over het lichaam, de bovenarmen en -benen inbegrepen
– Smalle enkels en polsen, die (helaas) andere lichaamsdelen accentueren
– Een brede botstructuur
– Traag metabolisme (spijsvertering)
– Gewichtstoename eenvoudig, hoewel vetverlies erg moeilijk is
– Heeft de neiging om vet op te slaan

ze.nl

“Je hoeft niet precies te weten hoe je kunt krijgen wat je wilt in het leven, maar je moet jezelf wel afvragen wat je nu kunt doen om je te helpen morgen de volgende stap en de stappen daarna te zetten.”

Arnold Schwarzenegger

Succesvol bodybuilder

Neem gerust contact met ons op!

Vraag over de personal training, het voedingsadvies of iets anders?

CONTACT
Spring naar toolbar